Як підготувати своє авто до літа…
Багато автовласників скрупульозно готують свій автомобіль тільки до зими, вважаючи, що теплу пору року машина переживе без особливих складнощів. Проте, це помилка, так як влітку в експлуатації транспортного засобу є свої нюанси і особливості, які не можна списувати з рахунків.
Перевіряємо все
Звичайно ж, варто почати з діагностики. Слід почати з кузова. Також необхідно приділити увагу ходовій частині, гальмівній системі. Особливо колодкам і амортизаторам, які мають властивість виходити з ладу як раз після зими, і зробити розвал-сходження. Взагалі, враховуючи, що листопад-березень вважається періодом підвищеної навантаження для авто, перед літом доцільно провести заміну основних рідин (мастил, тосола, залити літній омивач скла), а також фільтрів (масляного, повітряного). Не зайвим буде перевірити акумулятор, а також свічки. Якщо їх стан плачевний – теж замінити.
Взуття по сезону
Вибір літньої гуми – не менш важливий нюанс. Деякі водії вважають, що можна «перекинути» тільки провідні колеса, залишивши на двох інших зимові шини. Але це помилка. По-перше, з-за різного типу гуми йде нерівномірний розподіл навантаження на підвіску, і вона сильніше зношується. По-друге, в залежності від сезону шини мають різні експлуатаційні якості, в результаті чого зимова гума сильніше стирається влітку, інакше реагує на «плюсову» температуру, що в підсумку може призвести до аварії. Крім усього іншого, існує помилка, що влітку можна їздити і на «лисих» колесах. Мовляв, дороги ж не слизькі, і на гальмівний шлях стан гуми не вплине. На жаль, на практиці все інакше, і особливо в дощову погоду зношені шини можуть призвести до непоправних наслідків.
Чистота – запорука здоров’я!
Не потрібно нехтувати після зими генеральним прибиранням автомобіля. Ретельно вимити кузов і відполірувати його (бажано твердим воском, який частково ліквідує дрібні подряпини та сколи), прибрати бруд із днища, знизивши ризик корозії, а також не забути про миття підкапотного простору. Правда, цю маніпуляцію потрібно здійснювати на перевіреній мийці, щоб уникнути пошкоджень електроніки і залиття двигуна водою. Крім цього, варто ретельно пропилососити салон, перевірити, як веде себе метал під картами дверей і накладками на пороги і стійки (не заіржавів чи?), почистити оббивку сидінь і просушити підлогове покриття, якщо воно відвологло. До речі, не завадить також змастити замки і перевірити стан гумових накладок, які мають властивість тріскатися з-за перепаду температур.
Дихаємо вільно
Кліматична система автомобіля теж потребує регулярного чищення (хоча б раз на 2-3 роки), і особливо після зими, під час якої внаслідок підвищеної вологості за вікном може утворитися цвіль, статися надмірне зволоження і навіть підгнивання деяких запчастин (наприклад, фільтра салону). Не виключено також, що доведеться додатково промити і прочистити радіатор, який накопичує в собі чимало бруду і суттєво впливає на охолодження. Крім того, в кондиціонері потрібно періодично міняти холодоагент, інакше клімат-контроль буде працювати на межі, і може вийти з ладу, що виллється в недешевий ремонт.