Що таке розвал-сходження коліс автомобіля і навіщо він потрібен…
СТО «Автотрейд-Сервіс» надає послуги з регулювання кутів розвалу-сходження на стенді Bosch, чекаємо Вас за адресою: вул.Смілянська, 137.
Що таке сход-розвал коліс автомобіля
Розвал-сходження або сход-розвал — це процедура, яка складається з двох етапів регулювання коліс щодо кузова: розвал і сходження. Дані регулювання необхідно проводити, щоб не виникало проблем з керуванням автомобілем, від якого безпосередньо залежить безпека руху. Якщо колеса щодо кузова налаштовані неправильно, машина буде гірше входити в повороти і «відгукуватися» на рухи керма. Крім того, не виконуючи своєчасно сход-розвал, водій ризикує зіткнутися з проблемою швидкого зносу гуми. При особливо пагубній ситуації, нова покришка може стертися менш ніж за 500 кілометрів. Регулювання сходження-розвалу коліс в сучасних сервісах виконується за допомогою спеціальних стендів з оптичними датчиками, і проведення діагностики на комп’ютері. За рахунок цього вдається виставити максимально точні значення. Раніше сход-розвал регулювався за допомогою звичайних схилів.
Що таке розвал коліс
Під поняттям «розвал» розуміється кут між площиною обертання коліс і вертикальної прямої. Інакше кажучи, відхилення коліс на осях від вертикалі. Виходячи з визначення розвалу, можна зробити висновок, що він буває позитивний і негативний: Позитивним називається розвал, коли верхні частини коліс на одній осі знаходяться на більшій відстані один від одного, ніж нижні. Позитивний розвал навмисно використовується на вантажних автомобілях. Пов’язано це з тим, що при завантаженні автомобіля з позитивним розвалом коліс, розвал може вийти в нуль або максимально наблизитися до цього значення; Негативним називається розвал, коли верхні частини колеса на одній осі знаходяться на меншій відстані один від одного, ніж нижні. Негативний розвал навмисно використовується, щоб збільшити стійкість автомобіля при вході в повороти на високих швидкостях. При нульовому розвалі коліс, коли верхні і нижні частини покришок знаходяться на однаковій відстані уздовж однієї осі один від одного, вдається досягти мінімального зносу покришок.
Що таке сходження коліс
Під поняттям «сходження» розуміється кут між площиною обертання коліс і поздовжнім розтином автомобіля. Виділяють позитивне і негативне сходження коліс: Позитивним називається сходження, коли передні частини коліс знаходяться на меншій відстані один від одного, ніж задні; Негативним називається сходження, коли задні частини коліс знаходяться на меншій відстані один від одного, ніж передні. При неправильно виставленому сходження коліс, в рази збільшується знос колеса, набагато значніше, ніж при неправильно виставленому розвалі.
Як визначити, що на автомобілі неправильно відрегульований схід-розвал коліс?
Є ряд симптомів, які явно вказують на збиті настройки сходження-розвалу коліс автомобіля: При входженні в поворот на невеликій швидкості чується вереск коліс; Для руху автомобіля по прямій кермо потрібно відхилити трохи вправо або трохи вліво від центральної осі; Якщо відпустити кермо автомобіля, машину починає мимоволі тягнути в одну зі сторін; Шини автомобіля швидко зношуються. Якщо виявляються описані вище симптоми, необхідно відрегулювати розвал-сходження коліс. Подібну процедуру виконують практично в будь-якому сервісному центрі.
Після яких робіт обов’язково робити сход-розвал
Ремонтуючи автомобіль, потрібно знати, в яких випадках обов’язково потрібно по закінченню роботи виконати розвал-сходження коліс.
Заміна кульових опор
Положення коліс автомобіля безпосередньо залежить від кульових опор. Після їх заміни обов’язково потрібно провести розвал-сходження коліс. Це пов’язано з тим, що в старій кульовій опорі в процесі експлуатації утворюється люфт, під який виконується сход-розвал коліс. Коли встановлюється нова кульова опора, люфт мінімізується, відповідно, змінюється нахил коліс і необхідності проходити сходження-розвалу.
Заміна рульового наконечника
Від налаштувань рульового наконечника і залежить сходження коліс. Відповідно, при їх заміні потрібно виконати процедуру сходження-розвалу. Також вона може знадобитися, якщо проводиться заміна рульової рейки.
Заміна шарнір рівних кутових швидкостей (ШРУС)
Сама заміна ШРУСа не впливає на підвіску автомобіля, але після подібної роботи обов’язково слід провести розвал-сходження коліс. Це пов’язано з тим, що при заміні шарнір рівних кутових швидкостей фахівці відкручують кріплення рульового наконечника або кульової опори, оскільки це необхідно, щоб зняти ШРУС. Після заміни, встановивши новий шарнір, при закручуванні рульового наконечника можна збити його налаштування або зовсім його розбити, через що кермо буде тягнути автомобіль вліво або вправо при русі по прямій.